Restructurarea MS si a DSP-urilor

Print Friendly, PDF & Email
Share Button

"Se înfiinţează prin hotărârea Guvernului României Agenţia Naţională de Achiziţii şi Investiţii în Sănătate (ANAIS). Aceasta este finanţată din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, are personalitate juridică şi este ordonator terţiar de credite". 

Agenţia va executa, în folosul MS şi pentru sistemul de sănătate din România studii, documentare, analize şi proiecte de infrastructură sanitară, va implementa proiectele Ministerului Sănătăţii finanţate de Uniunea Europeană prin fonduri structurale, fonduri de dezvoltare regională şi fonduri de coeziune. De asemenea va coordona şi implementa proiectele de investiţii, modernizări, reparaţii capitale şi a dotărilor în sistemul sanitar. Potrivit proiectului de ordonanţă ANAIS va gestiona dispozitivele medicale de înaltă performanţă şi va elabora Registrul Naţional de Dispozitive Medicale, va asigura proiectarea, managementul şi funcţionalitatea integrată a sistemelor informatice ale MS şi celorlalte structuri sanitare. Tot în sarcina ANAIS ar urma să intre statistica şi documentarea medicală, achiziţiile centralizate pentru sistemul sanitar; monitorizarea şi evaluarea serviciilor de sănătate spitaliceşti, finanţate pe caz ponderat. 


Ministerul Sănătăţii propune înfiinţarea Agenţiei Naţionale de Achiziţii şi Investiţii în Sănătate (ANAIS) care se va ocupa cu implementarea proiectelor finanţate de Uniunea Europeană prin fonduri structurale, după cum prevede proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind restructurarea organizatorică a unor componente din sistemul de sănătate, publicat pe site-ul ministerului.

 

"Se înfiinţează prin hotărârea Guvernului României Agenţia Naţională de Achiziţii şi Investiţii în Sănătate (ANAIS). Aceasta este finanţată din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, are personalitate juridică şi este ordonator terţiar de credite", se arată în proiectul citat. 



Agenţia va executa, în folosul MS şi pentru sistemul de sănătate din România studii, documentare, analize şi proiecte de infrastructură sanitară, va implementa proiectele Ministerului Sănătăţii finanţate de Uniunea Europeană prin fonduri structurale, fonduri de dezvoltare regională şi fonduri de coeziune. De asemenea va coordona şi implementa proiectele de investiţii, modernizări, reparaţii capitale şi a dotărilor în sistemul sanitar. Potrivit proiectului de ordonanţă ANAIS va gestiona dispozitivele medicale de înaltă performanţă şi va elabora Registrul Naţional de Dispozitive Medicale, va asigura proiectarea, managementul şi funcţionalitatea integrată a sistemelor informatice ale MS şi celorlalte structuri sanitare. Tot în sarcina ANAIS ar urma să intre statistica şi documentarea medicală, achiziţiile centralizate pentru sistemul sanitar; monitorizarea şi evaluarea serviciilor de sănătate spitaliceşti, finanţate pe caz ponderat.

 

Serviciul de ambulanţă aflat în subordinea Ministerului Sănătăţii ar urma să aibă, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă postat pe site-ul MS, opt servicii regionale de ambulanţă, 33 de servicii judeţene de ambulanţă, staţii, substaţii şi puncte de lucru.

Potrivit actului normativ supus dezbaterii publice, serviciul regional de ambulanţă va avea personalitate juridică, va fi ordonator terţiar de credite iar echipa de conducere ar urma să fie formată din manager general, medic şef, asistent şef, director economic, director tehnic, şef serviciu administrativ. 



Serviciul de ambulanţă regional ar urma să dispună de structuri financiar-contabile, achiziţii şi resurse umane, audit, pregătire profesională, pentru rezolvarea nevoilor întregii regiuni, un birou de inspecţie şi control în unităţile de ambulanţă iar pentru judeţele care sunt capitală de regiune, serviciul regional de ambulanţă îndeplineşte şi rolul de serviciu judeţean de ambulanţă. 



Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov îsi păstrează organizarea actuală regională, potrivit proiectului de act normativ. 



Serviciile regionale de ambulanţă vor avea în subordine servicii judeţene de ambulanţă, conduse de un medic şef, un asistent şef şi un şef birou tehnic – mişcare. 



În ceea ce priveşte serviciile judeţene de ambulanţă, staţiile, substaţiile şi punctele de lucru acestea sunt, potrivit proiectului, structuri fără personalitate juridică, nu sunt ordonatori de credite, au în dotarea tehnică, dispozitive medicale şi personal de specialitate. 

 

Proiectele de Ordonanţe de Urgenţă au fost lansat în dezbatere publică pe 15 martie iar termenul limită până la care se pot face propuneri este 25 martie. Proiectele pot fi consultate pe situl Ministerului Sanatatii.

 

 

 

Comentariile sunt închise.